Δελτία τύπου από τη Lexicon

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

BONUS

Η Θεσσαλονίκη έχει την υποδομή να φιλοξενεί μεγάλα συνέδρια.

Οι αγορές της Άπω Ανατολής και η σύνδεσή τους με τα Βαλκάνια μέσω της Θεσσαλονίκης είναι ο νέος στόχος του Συνδέσμου Διεθνών Διαμεταφορέων Ελλάδας, ο οποίος εδρεύει στην Αθήνα. Γι' αυτό το λόγο άλλωστε στο Β' Συνέδριο Διαμεταφορέων, που θα πραγματοποιηθεί το Νοέμβριο του 1997 στη Θεσσαλονίκη, θα κληθούν και εκπρόσωποι των διαμεταφορέων της μακρινής Ανατολή.

Όπως επισήμανε ο πρόεδρος του Συνδέσμου, κ. Belisario Capocci, εκθέτοντας τα συμπεράσματά του Α΄ Διαβαλκανικού Συνεδρίου Διαμετοφορέων, που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, η πόλη έχει μία εξαιρετική υποδομή για την πραγματοποίηση συνεδρίων τόσο από την πλευρά των ειδικά εξοπλισμένων αιθουσών όσο και από την πλευρά των υπηρεσιών διερμηνείας που προσφέρονται.

"Πρέπει να παραδεχτούμε ότι βρήκαμε στην πόλη της Θεσσαλονίκης μια εξαιρετική υποδομή και από την μεριά της ΗΕLΕΧΡΟ αλλά και από τη μεριά ιδιαίτερα των διερμηνειών του επιτελείου της LEXICON του οποίου προΐσταται ο κ. Αντώνης Γώδης, που ήταν ίσως και το πιο δύσκολο πράγμα, μια και έπρεπε να γίνεται ταυτόχρονη μετάφραση σε έξι βαλκανικές γλώσσες. Όλα αυτά τα στοιχεία και ιδιαίτερα η διερμηνεία όπως ξέρουμε είναι κάτι πολύ σημαντικό για να μπορέσει κανείς να μεταφέρει όχι μόνο τα λόγια αλλά και το πνεύμα κάθε ομιλητή. Βρήκαμε μια άριστη οργάνωση και νομίζω ότι η πραγματοποίηση του συνεδρίου στη πόλη επιβεβαίωσε την εμπιστοσύνη μας προς τις εταιρείες της Θεσσαλονίκης" υπογράμμισε ο κ. Capocci.

Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που σε συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη χρησιμοποιήθηκαν όλες οι Βαλκανικές γλώσσες, γεγονός που απέσπασε ευμενή σχόλια των Βαλκανίων διαμεταφορέων αλλά και του προέδρου της Διεθνούς Ομοσπονδίας Διαμετοφορέων FIATA, Brian Κelleher, ο οποίος τόνισε ότι στα συνέδρια της Ομοσπονδίας παρέχονται υπηρεσίες διερμηνείας μόνο σε τρεις γλώσσες.

"Το μήνυμα μας είναι να φέρουμε κοντά τους Έλληνες και τους Βαλκάνιους διαμεταφορείς προκειμένου να δημιουργηθούν στρατηγικές συμμαχίες ώστε να δώσουν τη δυνατότητα προκειμένου να μπούμε τον επόμενο χρόνο πιο δυναμικά σε αυτό που λέγεται τράνζιτ, σε αυτό που λέγεται μεταφορές από την Άπω Ανατολή στα Βαλκάνια. Αυτό ήταν και η πρώτη σκέψη όταν σκεφτήκαμε να κάνουμε στη Θεσσαλονίκη το πρώτο Διαβαλκανικό Συνέδριο" πρόσθεσε ο κ Capocci.

Ο Σύνδεσμος Διεθνών Διαμετοφορέων Ελλάδας ευελπιστεί ότι το επόμενο συνέδριο θα είναι διπλάσιο σε όγκο σαν εκθεσιακός χώρος αλλά και διπλάσιο σε αριθμό συνέδρων. "Η πρόθεσή μας είναι πλέον να καλέσουμε συνέδρους-ομιλητές από τις χώρες της Άπω Ανατολής. Διότι τότε μόνο θα μπορέσουμε πραγματικά να υλοποιήσουμε αυτό που λέμε "από την Άπω Ανατολή στα Βαλκάνια" και αυτή είναι η δύναμη του Συνδέσμου των διαμεταφορέων, ότι εμείς οργανώνουμε μεταφορές από την Άπω Ανατολή στην Ελλάδα, οργανώνουμε μεταφορές από την Ελλάδα προς τις Βαλκανικές χώρες. Μας μένει μονάχα να ελαχιστοποιήσουμε αυτή τη γραφειοκρατία που έχουμε στη χώρα και αυτό το μήνυμα προσπαθούμε να περάσουμε στην πολιτική ηγεσία. Θέλουμε να ελπίζουμε ότι ο υπουργός Μεταφορών, ο κ. Καστανίδης, όχι μόνο γιατί είναι Βορειοελλαδίτης, αλλά κυρίως γιατί είναι ένας άνθρωπος ο οποίος έχει αντιληφθεί αυτά τα πλεονεκτήματα, θα βοηθήσει πραγματικά, γιατί είναι αμαρτία να χάνουμε δισεκατομμύρια σε ναύλους και σε συνάλλαγμα που θα μπορούσε η χώρα να το κερδίσει".

Ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος και ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος είναι δύο φορείς, οι οποίοι θα έχουν άμεσα πλεονεκτήματα από μία τέτοια σύνδεση καθώς έχοντας ήδη κάποια κανάλια διανομής προς τις Βαλκανικές χώρες θα είναι πιο εύκολο να προωθήσουν κάποια προϊόντα που θα έρθουν από την Άπω Ανατολή και ιδίως όταν θα υπάρχουν αφίξεις πλοίων κατ' ευθείαν στη Θεσσαλονίκη. "Ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος και το τελωνείο ήδη από τις προσυνεδριακές συναντήσεις είχαν δείξει ενδιαφέρον να λύσουν ορισμένα μικρά προβλήματα τα οποία υπήρχαν γιατί κατάλαβαν από την αρχή ότι στόχος ήταν ακριβώς η προβολή της πόλης του λιμένος της Θεσσαλονίκης" τόνισε ο κ. Capocci. Παράλληλα πρόσθεσε ότι η Ελλάδα, ως η μόνη χώρα που ανήκει στηv Ευρωπαϊκή Ένωση, μπορεί να συμβάλλει ώστε να ενταχθούν μέσα στα ευρωπαϊκά προγράμματα όσο το δυνατόν περισσότερα έργα υποδομής που χρειάζονται οι βαλκανικές χώρες και να βοηθήσει έτσι το έργο των διαμεταφορέων. Ο πρόεδρος του Συνδέσμου κατέληξε επισημαίνοντας την ανάγκη της κατάργησης των γραφειοκρατικών διαδικασιών που γίνονται αφορμή για καθυστερήσεις στα σύνορα με αποτέλεσμα να ζημιώνονται οι μεταφορείς και οι διαμεταφορείς και πρότεινε την επίλυση αυτού του είδους των προβλημάτων είτε με τον διάλογο είτε με την συντονισμένη άσκηση πιέσεων στις κυβερνήσεις των χωρών της Βαλκανικής.